Den senaste tiden

Jag tömde precis kameran på bilder från den senaste tiden. Det fotas en hel del här hemma men hinner liksom inte med att lägga in dem på datorn och titta på dem, så det passar jag på att göra nu. Märks kanske vilket objektiv som är mitt favvo? Närbilder it is. Det blir så fint med det oskarpa i bakgrunden tycker jag. Kanske mindre roligt för alla andra att se på hehe, får försöka använda det andra mer så det blir lite folk på bilderna också!
 
 
Vi har provat omtalade Baby foot. Var skeptisk till en början, men då det var hyfsat pris på Gekås körde vi på! Fick även med mig B på tåget. Himlarns vilken grej alltså! Efter några dagar lossnade hela fotsulan och huden gick att dra loss i stora bitar. HÄRLIGT säger jag. Mjuka och fina fötter fick vi i alla fall, men lite otäckt var det ändå. Rekommenderas!
 
 
Shoppat loss både julklappar till andra och lite till mig själv på favvobutiken i Göteborg, Balders Hage. Har du vägarna förbi Göteborg, kika in där! Fantastiskt mysigt ställe alltså. Mindre mysigt för plånboken hihi. 
 
 
Min bästa köksspray med juldoft unnade jag mig. Fin flaska och doftar ljuvligt. Har även shoppat en liten kruskavel, för att kunna baka..
 
 
..Hällakakor! Vi brukar alltid köpa med oss från Jul på Liseberg, men nu var vi otåliga. De blev inte lika goa, kan bero på att vi inte har en sån ugn som de har. Men helt klart godkända!
 
 
Vi har fyndat pinnstolar på blocket som vi målat i lite olika färger. Datastolen fick bli gammaldags blå. Med Bs fårpläd blev den himla bra vid datorn. 
 
 
Pysslat tavlor med billiga ramar och sidor ur gammal svensk flora jag fått av en vän till mamma med sällan skådad talang för loppis. 
 
 
Adventspyntat lilla lyan från topp till tå. Åh vad vi har längtat efter att få plocka ner vår jullåda från vinden. Vi höll på det till första advent, precis som med julgröten, pepparkakorna, julmusten och glöggen. Det blir så mycket godare då. 
 
 
B skrattar åt mig och mina julblommor som jag pysslar med. Hyacinter alltså, kan inte räkna hur många jag köpt. Älskar! Även några amaryllis och julstjärnor har fått flytta in. En och annan julros också hihi.
 
 
 
Doftar himmelskt i lägenheten av alla hyacinter. 
 
 
Lilla sötaste lussetåget har fått flyttat in igen. Och de små huslkýktorna som bara lyser såå fint. 
 
 
Vi har pysslat apelsiner med nejlikor. Även de bidrar till den underbara doften av jul här hemma! B var med och pysslade, det resulterade i tävling haha!
 
 
 
Även köket har blivit julfint. Ikeamöblerna är äntligen utbytta. Har ju letat ett gammalt klaffbord länge. Fyndade tillslut ett perfekt på blocket som vi målat, samt två pinnstolar som även de fått ny färg. Gillar skarpt. Stackars B som får köra runt mig på alla Blocket- och Traderaköp i Göteborg. Jag hittar ju inte....hihi! 
 
 
 
Datumljuset som vi varje år får av Bs föräldrar eldas flitigt varje dag.
 
 
 
Och äntligen har årets lilla julgran fått flytta in. Då vi inte är här över julen brukar vi tjuvstarta varje år. Årets blev en mini, så söt! Lyser upp och doftar julafton. Smyger in på mornarna bara för att se den och känna lukten. 
 
 
 
Den årliga norrlandslådan har anlänt. Mammi och brukar skicka Bs julklappar från lilla norrlandssläkten med bussgods så han får dem till julafton. B är lite väl ivrig att klämma och skaka på allt så jag fick beslagta lådan. Haha!
 
 
Igårkväll hade vi ett hederligt fredagsmys. Hemmagjord surdegspizza och julmust. B har specialbeställt Zeunerts från norrland. Jag är inte så förtjust i den så han får ha den ifred. Vi brukar varje år köpa en back med julmust på Marks bryggeri. Den är ju såå mycket godare i glasflaskor, en helt annan grej liksom. Dessutom en mysig tradition hihi.
 
 
 
Och idag gav jag mig på det sista julgodiset för i år (kanske, det är ju så kul att göra, mindre kul när man sedan får slänga för att man omöjligt kan äta upp allt haha...). Polkabräck! Med polkagrisar från Kanolds i Göteborg. Lätt julgodis men såå gott. 
 
 
Nu får jag krypa ner i sängen tror jag, imorgonbitti är det adventsgudstjänst. Det är ju extra mysigt med kyrkan nu under advent, och dessutom har jag upptäckt att jag kan tända ett ljus för mormor och morfar. Det är jag tacksam för. 
 
Godnatt!


Postat av: Karin Lygnersjö

Åh, har velat testa den där "babyfoot" men inte velat betala såpass mke.. Skit också att ja nyss vart på Gekås :/

Svar: Ja det rekommenderas verkligen:D! Då har du en anledning att åka dit igen hihi, man får aldrig för mycket av gekås;D
Matilda Asplund

2015-01-08 @ 14:57:32
URL: http://karinlygnersjo.blogg.se/

Lämna en liten kommentar här ♡

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar här:





22 år gammal, förlovad, sjuksköterskestudent, norrlänning. Lever livet tillsammans med mannen i mitt liv på landet utanför Göteborg. Tycker mycket om att umgås, träna, skratta, pyssla och allt som är prickigt, pastelligt och lantligt.