Blommigt och prickigt

Har planterat lite på balkongen och gjort lite vårfint i köksfönstret med nya blommor. Gillar dessa blommor skarpt, men jag brukar tröttna lika snabbt då de tyvärr blir risiga.
 
 
 
 
 
Som jag älskar dessa träkrukor. Fyndade för bara några kronor på Gekås!
 
 
 
 
Vi har även införskaffat nya vaxdukar till borden på balkongen, även dessa för bara några kronor på en tygaffär här i närheten. B fick välja, och det blev himla bra får jag erkänna! Blommigt och prickigt, helt i min smak.
 
 
 
 
 
Potatisplantorna har börjat blomma, B är lycklig. Han vårdar dem som om de vore hans barn må ni tro. Snart får vi kanske rycka upp en eller två, jag längtar!
 
 
Lerkrukor är så himla fint tycker jag, de får gärna vara lite slitna också. Har köpt på mig en hel del.
 
 
Igår hittade vi även vår alldeles egna första jordgubbe i landet! Lyxigt!
 
 
 
Snodde ihop ett morotsbröd idag också. När B jobbar dygn och jag har tråkigt brukar det ofta sluta i brödbak. Men det är bra att ladda frysen med bröd nu känner jag, så B klarar sig nu när jag börjar jobba.
 


Postat av: Vicky

Nu är vinnarna i Veckans Blogg uppe, kika in och kolla om du vann. Ni kan även anmäla er till nästa omgång redan nu. Inlägget hittar ni här:

http://imvickie.se/2014/june/veckans-vinnare-veckans-blogg-v-24.html

Kram och lycka till :) <3

2014-06-08 @ 12:06:18
URL: http://imvickie.se

Lämna en liten kommentar här ♡

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar här:





22 år gammal, förlovad, sjuksköterskestudent, norrlänning. Lever livet tillsammans med mannen i mitt liv på landet utanför Göteborg. Tycker mycket om att umgås, träna, skratta, pyssla och allt som är prickigt, pastelligt och lantligt.