Vår lilla trädgård

B och jag har hittat ett helt nytt gemensamt intresse. Att odla och plantera!
 
Så himla otippat faktiskt, det var inte länge sedan jag följde med mamma på handelsträdgårdar och suckade medan hon plockade på sig blommor i alla dess former. Nu har jag själv smittats av handelsträdgårdshysterin. Jag vill ha alla blommor och alla växter, helst på en gång! Det är en sån härlig känsla att sköta om saker och se dem växa. Att vi har en enorm balkong skapar många möjligheter. Benjamin har fixat och donat och fått pallkragar av sin pappa som han ställt på varandra med brädor under. Vi har sedan burit upp jag vet inte hur många påsar med jord, även det har vi fått av hans pappa. Aldrig trodde jag väl att det skulle bli såhär bra. Allt växer så det knakar och till midsommar är vi övertygade om att vi har ett rejält förråd med egna potatisar. B har även satt massa potatis i ett land hos sina föräldrar så vinterpotatis får vi också förhoppningsvis, härligt! Just nu skördar vi vår egen sallad som är kanske hur god som helst i alla fall. Den har vuxit så himlarns snabbt. Förutom enorma mängder potatis och sallad har vi även jordgubbsplantor, vaxbönor, tomatplantor, morötter och solrosor. Vi har även en hel del blommor lite överallt.
 
Kryddorna är också på gång, men dem sådde vi ganska sent. Det är så mysigt att vara ute och pyssla på balkongen tillsammans. Stå som stolta tuppar och dagligen inspektera hur det går för våra odlingar. B har lagt ner hela sin själ på potatisarna så jag hoppas, mest för hans skull, att de blir fina!
 
 
 
Den charmiga steghyllan som B var så gullig och byggde till mig. Passar perfekt ute på vår balkong!
 
Såhär fin blev den gamla kabeltrumman jag nämnde tidigare. Precis så bra som jag föreställt mig i mitt huvud. Lantligt och slitet, helt i min smak!
 
 
Grönt och fint! Mysigt att ha sitt alldeles egna lilla jordgubbsland.
 
 
Det börjar bli små vaxbönor bland alla blad.
 
 
Och salladen finns i mängder!
 
 
Tomatplantorna som nyss bara var små frön börjar också ta sig. 
 
 
Sen har vi en hel del lavendel som både är fin att se på men även doftar ljuvligt på vår balkong. Jag tänkte sy små tygpåsar och lägga i torkad lavendel, för att sedan hängai badrummet eller ge bort. 
 
 
 
 
 
 
 
Pelargoner är ett måste för mig på sommaren!
 
 
Märks det att jag tycker om att fota blommor hehe? Det blir ju så fina färger!
 


Postat av: Aina Strand

Vilken fin blogg du har :)

2014-06-02 @ 08:07:15
URL: http://ainaphoto.blogg.se
Postat av: Vicky

Jag såg att länkarna inte fungerade, men det går inte att fixa till det heller :/

Kul att du vill vara med igen, det kommer upp två nya vinnare på Söndag :)

Svar: Oj vilka länkar?:)
Matilda Asplund

2014-06-02 @ 20:56:36
URL: http://imvickie.se

Lämna en liten kommentar här ♡

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar här:





22 år gammal, förlovad, sjuksköterskestudent, norrlänning. Lever livet tillsammans med mannen i mitt liv på landet utanför Göteborg. Tycker mycket om att umgås, träna, skratta, pyssla och allt som är prickigt, pastelligt och lantligt.