Hamburgare

Förra helgen bestämde vi oss för att leka restaurang hemma. Vi dukade fint i vardagsrummet, bakade egna hamburgerbröd, grillade hemmagjorda hamburgare på vår fina grill, gjorde egen coleslaw och serverade så fint vi kunde på tallriken. Kändes lite extra lyxigt sådär. B var grillmästare som vanligt, jag är under upplärning för att så småningom också bli en duktig grillare hehe! 
 
B har köpt 11 kg ekologisk svensk nötfärs av någon på sitt jobb som har egna kor, så riktigt fina hamburgare blev det. Till honom då, jag har ju fortfarande svårt för det här med kött tyvärr. Men jag jobbar på, då och då smakar jag faktiskt.
 
 
 
 
 
Mitt favvovin just nu, ekologiskt och allt.
 
 
 
Planterade lite fina pelargoner och en ros ute på altanen.
 
 
Vi köpte även jordgubbsplantor som vi ska plantera nu i helgen. Så mysigt med ett eget litet jordgubbsland på balkongen!
 
 
 
Lavender köpte jag också, längtar tills den börjar blomma.
 
 
 
 
 



Lämna en liten kommentar här ♡

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar här:





22 år gammal, förlovad, sjuksköterskestudent, norrlänning. Lever livet tillsammans med mannen i mitt liv på landet utanför Göteborg. Tycker mycket om att umgås, träna, skratta, pyssla och allt som är prickigt, pastelligt och lantligt.